News for July 29th, 2009

July 28th, 2009

New lot of remixes. This time they’re 3 new remixes by Duke1401. They’re still in WIP state:

  • In the Bar
  • Expander
  • My Little Baby

Get it at http://www.megaupload.com/?d=JAZWZHCQ.

Working on characters

This video basically shows the level of character recreation for the next version. It doesn’t try to show something exact or synchronized but the level of fidelity, because they’re different apps that respond differently to input.

Besides recreating all of the original moves, there will be new ones as well:


 Max powerbomb

SOR3 sunset

  • Colours are swapped very fast in the example. The game will show it slower and smoother.
  • There are no predefined palettes. A time of the day is assigned and the colours adapt to it (it could be used for battle mode rounds).
  • Still WIP. I have to add more colour variety and fix some strange ones, like those at the end of the video.

GP2X WIZ port done

First of all I want to thank Gamepark Holdings for sending me a console to make this happen.

Although the game already works, the port will have the 2P code erased and the rest optimized to work at full 60fps, use of the touch screen for the palette editor et al.

The Wiz.

Novedades 29-7-09

July 28th, 2009

Nuevo tanda de remixes, esta vez 3 nuevos remixes de Duke1401, son temas WIP, no versiones finales :
- In the bar
- Expander
- My little baby
Descarga :
http://www.megaupload.com/?d=JAZWZHCQ

Trabajando en la recreación de personajes

Este video muestra básicamente como será el nivel de recreación de los personajes en la próxima versión, no trata de mostrar algo exacto o sincronizado sino el nivel de fidelidad, pues son aplicaciones distintas que responden de forma distinta a los controles.

Además de recrear todos los movimientos originales habran nuevos :

(Max powerbomb)

Ejemplo de atardecer Sor3

- He cambiado los colores de forma rápida para un video rápido, en el juego será más lento y suave el cambio.
- No hay paletas predefinidas, se setea una hora del dia y se adaptan los colores (podría usarse en el battle para segundas o terceras rondas)
* Todavía en progreso, tengo que añadir más variedad RGB y corregir algunos colores raros, como los que salen al finalizar el video.

Port a GP2X WIZ realizado
Primero agradecer el detalle del envio de la consola a Gamepark Holdings, aunque el juego ya funciona tendrá una versión con el material de 2 jugadores eliminado y optimizada para funcionar a 60fps sin frameskip, uso de la pantalla táctil para el editor de paletas, etc :
http://www.bombergames.net/sorr/DSC00007.JPG

News for Jun. 24th, 2009

June 24th, 2009

Almost as usual here’s a new remixes sampler, this time from Gecko Yamori. Rather than remixes, they are new tracks inspired on the following:

  • Cycle I
  • Attack the Barbarian (beta)
  • Wave 131

http://www.mediafire.com/download.php?iymmlyglkji

Newly added/redesigned stages


(SOR3 Shrine)


(SOR1 Factory)


(SOR3 Shrine outside)


(This one was the last scene lacking to complete the SOR2 route)


(City Hall from SOR3, might be a completely different place in v5)


(SOR1 Inner City)


(Some changes and a dynamic screen on the background)

I’ll show some videos from time to time, since the game is taking shape and I can show more advanced things already, but don’t expect too many spoilers. ;)

Full screen rotation on the pirate ship:

(The angle has been corrected, now emulating a real funfair boat)

A sample of the most complex SOR3 stage (not complete yet):

  • Added a free movement camera.
  • Added a scroll lock.
  • Added support for several floors on a single stage.
  • Objects are kept in memory when going in and out of rooms.
  • The camera has been improved for slow movement.

New section added to the blog, with reviews for V4 on different media:
http://www.bombergames.net/sorr_project/?page_id=277

Novedades 24-6-09

June 23rd, 2009

Como viene siendo de costumbre, un nuevo sample de remixes, en esta ocasión de Gecko Yamori, más que remixes son temas inspirados en las siguientes canciones :
Cycle I
Attack the Barbarian (beta)
Wave 131
http://www.mediafire.com/download.php?iymmlyglkji

Nuevas fases añadidas o rediseñadas

(Templo sor3)

(Sor1 stage6)

(Templo de Yamato)

(Esta era una de las fases que faltaba para completar la ruta de sor2)

(La casa blanca de sor3, en esta ocasión podría estar localizada en otro sitio)

(Stage2 sor1)

(Algunos cambios añadidos y una pantalla dinamica al fondo)

Ire mostrando de vez en cuando algunos videos, ya que el juego ya va tomando forma y puedo ir enseñando cosas más avanzadas, tampoco espereis muchos spoilers ;)

Rotación a pantalla completa del barco pirata :

(se ha corregido el angulo emulando el pendulo de un barco de feria)

Muestra la recreación de la fase más compleja de sor3 (no esta completa) :

- Se ha añadido camara libre
- Se ha añadido fijar posición del scroll
- Se ha añadido soporte para multiples plantas en un mismo nivel
- Se recuerdan los objetos al entrar y salir de las habitaciones
- La camara se ha mejorado para movimientos lentos

Nueva sección añadida al blog, varias reviews de V4 en prensa y revistas :
http://www.bombergames.net/sorr_project/?page_id=277